Kilka słów o

Treningu Tomatisa®

Od wielu lat pracuję z dziećmi jako Terapeuta Integracji Sensorycznej.
Widząc coraz to nowe wyzwania i potrzeby naszych podopiecznych zdecydowałam się na wprowadzenie w gabinecie „Tęcza” kolejnej metody stymulacji neurosensorycznej, którą jest Metoda Tomatisa®.
Od zawsze priorytetem dla mnie jest dobro dziecka i jak najlepszy przebieg terapii, a zdobytą wiedzę naukową popieram własnym doświadczeniem. W pracy terapeutycznej miałam możliwość obserwowania dzieci po treningu słuchowym, jak również sama na własnej skórze przekonałam się o pozytywnym działaniu Treningu Słuchowego Tomatis®.

Metoda Tomatisa® jest praktykowana obecnie na całym świecie, a swoją popularność zyskała dzięki każdorazowemu dostosowywaniu jej indywidualnie do potrzeb i możliwości każdego pacjenta, w taki sposób aby stymulować jak największe obszary mózgu. Jest to narzędzie, które ma za zadanie stymulować mózg poprzez zaskakiwanie go programem słuchowym (muzyka Mozarta, Chorał Gregoriański, Walce, Marsze) w celu rozwoju umiejętności motorycznych, emocjonalnych oraz poznawczych.
Podstawową rolę w metodzie Tomatisa® odgrywa narząd słuchu, czyli ucho.
To ten narząd jest głównym szklakiem, przez który informacje ze świata zewnętrznego trafiają do mózgu.
Od funkcjonowania aparatu słuchowego zależy nasze codzienne funkcjonowanie: słyszenie, uczenie się, zapamiętywanie, wykonywanie poleceń, czytanie, rozmawianie, wypowiadanie się. To również ucho jest odpowiedzialne za odbiór wrażeń ruchowych, dlatego ściśle łączy się z procesami Integracji Sensorycznej.

Dla kogo?

Ofertę Treningu Słuchowego Tomatisa® Komu rekomendujemy dla określonych grup docelowych

1. Dzieciom i młodzieży, u których występują:
• trudności z koncentracją uwagi, skupianiem się na zadaniu, trudności z zapamiętywaniem;
• trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia);
• trudności w obszarze mowy, opóźniony rozwój mowy, wady wymowy;
• trudności w obszarze koordynacji wzrokowo-przestrzennej;
• trudności z prawidłową postawą ciała;
• trudności z równowagą;
• trudności w obszarze komunikacji, socjalizacji;
• trudności z kontrolą własnych emocji;
• trudności z nauką języków obcych;

2. Osobom dorosłym
• w celu rozwoju własnego potencjału intelektualnego;
• w celu kontroli własnych emocji;
• które mają trudności z zapamiętywaniem;
• które mają trudności z koncentracja uwagi;
• które mają trudności w nauce języków obcych;
• u których występują objawy zmęczenia, przepracowania, zniechęcenia.